IELTS Writing Task 2 နမူနာအက္ေဆးတစ္ပုဒ္ကို ေလ့လာျခင္း အပိုင္း ၂


IELTS စာေမးပြဲမ်ားတြင္ ေမးျမန္းခဲ့ဖူးသည့္ Writing Task 2 ေမးခြန္းတစ္ခုကို အစမ္းေျဖဆိုထားသည့္ အက္ေဆးတစ္ပုဒ္ကို British Council's Take IELTS အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာေပၚတြင္ တင္ထားသည့္ IELTS TASK 2 Writing band descriptors (public version) အမွတ္ေပးစည္းမ်ဥ္း ကို အသုံးျပဳ၍ ေလ့လာဆန္းစစ္မႈ ျပဳခဲ့ပါသည္။ အမွတ္ေပးစည္းမ်ဥ္းပါ အဓိကအခ်က္ ၄ ခ်က္အနက္ “IELTS Writing Task 2 နမူနာအက္ေဆးတစ္ပုဒ္ကို ေလ့လာျခင္း အပိုင္း ၁” တြင္ task achievement (ရမွတ္ ၇ မွတ္အတြက္) တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိသည့္ အခ်က္မ်ားကို အသုံးျပဳဆန္းစစ္ခဲ့ပါသည္။ ဆန္းစစ္ခ်က္အရ နမူနာအက္ေဆးတြင္ ေမးခြန္းမွ ေျဖဆိုလိုသည့္ အခ်က္မ်ား ျပည့္ျပည့္စုံစုံ ပါဝင္ေသာ္လည္း ေယဘုယ်ဆန္သည့္ ဝါက်အခ်ိဳ႕ေၾကာင့္ စာဖတ္သူ၏ နားလည္မႈကို ထိခိုက္ေစႏိုင္ေၾကာင္း ေတြ႕ရပါသည္။ အပိုင္း ၂ တြင္ နမူနာအက္ေဆး၏ coherence and cohesion ကို ေလ့လာဆန္းစစ္မႈျပဳသြားပါမည္။

အပိုင္း ၁ ကဲ့သို႔ပင္ နမူနာအက္ေဆးကို အေသးစိတ္ေလ့လာမႈ ျပဳသြားမည္ ျဖစ္သည့္အတြက္ အက္ေဆးပါ စာပုဒ္မ်ား၊ စာသားမ်ားကို ထပ္ခါထပ္ခါအသုံးျပဳသြားပါမည္။

ေမးခြန္းကို ထပ္မံေဖာ္ျပ အပ္ပါသည္။

Some people are very casual about handling their money, while other people budget their money carefully. Which type of person are you? Use specific reasons and examples to support your response. You should write at least 250 words.

နမူနာအေျဖအျပည့္အစုံကိုလည္း ထပ္မံေဖာ္ျပပါမည္။ ဤအေျဖကို အၾကမ္းအားျဖင့္ ၇ မွတ္ ေပးထားပါသည္။

Different people have different personality traits. They have not alike interests, likes, habits and so on. It’s obvious that how people like to spend their money can’t also be the same. As for me, who is an educator and came from middle-class family, I regard myself as a combination of both – being very careful and not being very careful with how I spend my income.

On one hand, I can be very thoughtful about how my money is used as an educated person with financial literacy. I normally research very thoroughly before I purchase something, especially those with a good price. I decide to buy the things that are ultimately necessary, that will boost my health or help me keep myself in shape. I also spend my money wisely for my family and friends as they are the people that I care most about. The amount of money that I use also goes to medium-term investments that I made in cooperation with my business partners.

Simultaneously, I can, however, be quite causual about dealing with my own financial issues on the other hand. Despite the fact that I used to work as an account for almost two years, I’m still weak in accounting in general and in budgeting and keeping daily financial records in more specific terms. At times, I could end up buying the things that I won’t utilize immediately or in the near future. Perhaps, worst of all, I’m very forgetful about the financial mistakes that I have conducted.

Nevertheless, I reckon that spending one’s own money wisely is the essential skill one could possess, especially for those who have a desire for more successful lives. As a person with a big dream of becoming wealthy, I remind myself to become more and more aware of my expenses and waste less financial resources of mine from now. (309 words)

Coherence ႏွင့္ cohesion မွာ IELTS TASK 2 Writing band descriptors (public version) အမွတ္ေပးစည္းမ်ဥ္းတြင္ စာစစ္သူမ်ားက အထူးျပဳစစ္ေဆးသည့္ ဧရိယာ ၄ ခု အနက္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ က်န္ဧရိယာ ၃ ခုမွာ

1.     Task achievement

2.     --

3.     Lexical resource (vocabulary)

4.     Grammatical range and accuracy တို႔ ျဖစ္ၾကသည္။

ဤနမူနာအက္ေဆးကို ၇ မွတ္ဟု အၾကမ္းဖ်င္း သတ္မွတ္ထားရာ ၇ မွတ္ႏွင့္ ထိုက္တန္သည့္ coherence and cohesion တြင္ ေအာက္ပါအေသးစိတ္အခ်က္မ်ား ပါဝင္သည္။

Coherence and cohesion

·      logically organises information and ideas; there is clear progression throughout (အက္ေဆးပါ အခ်က္အလက္မ်ား၊ အိုင္ဒီယာအေတြးမ်ားကို ယုတၱိရွိရွိအစီအစဥ္တက် ေနရာခ်ထားသလား? နိဒါန္းမွ အခ်က္အလက္မ်ားကို နိဂုံးေရာက္သည့္တိုင္ သိုင္းဝိုင္းခ်ဲ႕ထြင္ေရးထားသလား?)

·      uses a range of cohesive devices appropriately although there may be some under-/over-use (ဝါက်တစ္ေၾကာင္းႏွင့္တစ္ေၾကာင္း၊ စာပိုဒ္တစ္ပိုဒ္ႏွင့္တစ္ပိုဒ္ကို အနက္ဆက္စပ္ေပးသည့္ စကားလုံး/စကားရပ္မ်ားကို သင့္တင့္သည့္အတိုင္းအတာ (မနည္းလြန္း/မမ်ားလြန္း) အထိ အသုံးျပဳထားသလား?)

·      presents a clear central topic within each paragraph (စာတစ္ပိုဒ္စီတိုင္းတြင္ ရွင္းလင္းတိက်သည့္ ဦးေဆာင္ဝါက် (အဓိကအိုင္ဒီယာ) ပါဝင္သလား?)

အက္ေဆးပါ အခ်က္အလက္မ်ား၊ အိုင္ဒီယာအေတြးမ်ားကို ယုတၱိရွိရွိအစီအစဥ္တက် ေနရာခ်ထားသလား? (logically organises information and ideas) ႏွင့္ နိဒါန္းမွ အခ်က္အလက္မ်ားကို နိဂုံးေရာက္သည့္တိုင္ သိုင္းဝိုင္းခ်ဲ႕ထြင္ေရးထားသလား? (there is clear progression throughout) ဟူသည့္အခ်က္တို႔ကို ၾကည့္လွ်င္ အေတာ္အတန္ပင္ အစီအစဥ္တက်ရွိသည္ဟု သုံးသပ္ရပါသည္။ စာေျဖသူသည္ နိဒါန္းကို (လူအားလုံးႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္) ေယဘုယ်ဆန္သည့္ ဝါက်မ်ားႏွင့္ အစျပဳထားၿပီး ၎၏ ရပ္တည္ခ်က္ (အေတြ႕အႀကဳံ) ႏွင့္ အဆုံးသတ္ထားသည္။ စာေျဖသူ၏ ရပ္တည္ခ်က္တြင္ ေငြေၾကးအသုံးျပဳမႈႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး (တခ်ိဳ႕အခ်ိန္မ်ားတြင္ ပိုက္ဆံကို အထူးဂ႐ုျပဳသုံးစြဲတတ္သူအေနႏွင့္လည္းေကာင္း၊ တခ်ိဳ႕အခ်ိန္မ်ားတြင္မူ ျဖစ္ကတတ္ဆန္း သုံးျဖဳန္းတတ္သူအေနႏွင့္လည္းေကာင္း) ေရာႁပြမ္းသည့္ရပ္တည္ခ်က္ကို ေတြ႕ရသည္။ စာကိုယ္၏ ပထမစာပိုဒ္တြင္ စာေျဖသူအေနျဖင့္ ေငြေၾကးကို မည္ကဲ့သို႔ေစ့စပ္ေသခ်ာစြာ သုံးစြဲတတ္ေၾကာင္း ဥပမာဝါက်မ်ားႏွင့္ သိုင္းဝိုင္းေဖာ္ျပထားၿပီး ဒုတိယစာပိုဒ္တြင္လည္း ၎ရင္ဆိုင္ႀကဳံေတြ႕ရသည့္ ေငြေၾကးသုံးစြဲမႈဆိုင္ရာ ျပႆနာမ်ားကို အလားတူဥပမာျပဝါက်မ်ား ေပါင္းစပ္ခ်ဲ႕ထြင္ေဖာ္ျပထားသည္။ နိဒါန္းတြင္ ေရးသားခဲ့သည့္ပုံစံအတိုင္းပင္ နိဂုံး၏ အစဝါက်သည္ (လူအမ်ားသည့္ စပ္ဆိုင္သည့္) “လူတိုင္း ပိုက္ဆံကို စနစ္တက်သုံးစြဲတတ္သင့္သည္” ဟူသည့္ ေယဘုယ်သေဘာတရားဆန္သည့္ ဝါက်အျဖစ္ေရးသားထားၿပီး အဆုံးသတ္တြင္ စာေျဖသူ၏ ေငြေၾကး၊ ေငြေၾကးသုံးစြဲမႈႏွင့္ပတ္သက္သည့္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကို ထည့္သြင္းေဖာ္ျပထားသည္။ အက္ေဆးသည္ စလယ္ဆုံး သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္သည့္ ဥပမာဝါက် (စာေျဖသူ၏ကိုယ္ပိုင္အေတြ႕အႀကဳံ) မ်ားျဖင့္ ေခ်ာေမြ႕သည့္အစီအစဥ္တစ္ခုျဖင့္ ေရးသားထားေၾကာင္း သုံးသပ္ရပါသည္။

ဝါက်တစ္ေၾကာင္းႏွင့္တစ္ေၾကာင္း၊ စာပိုဒ္တစ္ပိုဒ္ႏွင့္တစ္ပိုဒ္ကို အနက္ဆက္စပ္ေပးသည့္ စကားလုံး/စကားရပ္မ်ားကို သင့္တင့္သည့္အတိုင္းအတာ (မနည္းလြန္း/မမ်ားလြန္း) အထိ အသုံးျပဳထားသလား? (uses a range of cohesive devices appropriately although there may be some under-/over-use) ဟူသည့္အခ်က္ကို သုံးသပ္ၾကည့္ပါမည္။ နိဒါန္းႏွင့္ နိဂုံးတြင္ မိမိအေၾကာင္းေဖာ္ျပသည့္အခါ as for me/as a person ဟူသည့္ စကားရပ္မ်ားကို စာေျဖသူအသုံးျပဳထားသည္။ Especially ကို အေၾကာင္းအရာတစ္ရပ္ရပ္ကို အထူးျပဳေျပာလိုသည့္အခါ သုံးထားသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ စာကိုယ္ပထမစာပိုဒ္တြင္ especially those with a good price ဟုလည္းေကာင္း၊ နိဂုံးစာပိုဒ္တြင္ especially for those who have a desire for more successful lives ဟုလည္းေကာင္း ေရးသားထားသည္။ (အဆိုးဆုံးျဖစ္သည့္) အေၾကာင္းအရာ/အေျခအေန (ဤေနရာတြင္ ေငြေၾကးသုံးစြဲမႈႏွင့္ပတ္သက္သည့္ စာေျဖသူ၏ သေဘာမက်ဆုံးအေတြ႕အႀကဳံ) ကို ေဖာ္ျပရန္ Worst of all ကို အသုံးျပဳထားသည္ကိုလည္း ေတြ႕ရသည္။

စာကိုယ္ပထမစာပိုဒ္ ႏွင့္ ဒုတိယစာပိုဒ္တို႔၏ ကြဲျပားသည့္သေဘာသဘာဝကို On one hand/on the other hand အတြဲကိုသုံး၍ ေရးသားေဖာ္ျပထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ Also ကို အနက္ဆင္တူသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ား ထပ္ေပါင္းေဖာျပရာတြင္ စာေျဖသူ သုံးစြဲထားသည္ကိုလည္း ေတြ႕ရသည္။ … I also spend my money wisely ႏွင့္ …money that I use also goes to… also အသုံး ၂ ခုလုံးကို စာကိုယ္ပထမစာပိုဒ္တြင္ ေတြ႕ရသည္။ ဆန္႔က်င္ဘက္အနက္ရွိသည့္ စာပိုဒ္ (အိုင္ဒီယာအေတြးမ်ား) အတြက္ However (စာကိုယ္ဒုတိယစာပိုဒ္) ႏွင့္ Nevertheless (နိဂုံး) တို႔ကို သုံးထားသည္။ ဆန္႔က်င္ဘက္အနက္ရွိသည့္ ဝါက် ၂ ခုကို Despite the fact that/still အတြဲကို အသုံးျပဳ၍ ဆက္သြယ္ထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ထို႔အျပင္ အခ်ိန္ကာလျပ စကားရပ္မ်ား ျဖစ္သည့္ Simultaneously ႏွင့္ At times တို႔ကိုလည္း အသုံးျပဳထားသည္။

အထက္ပါေလ့လာဆန္းစစ္မႈအရ အက္ေဆးသည္ ဝါက်တစ္ေၾကာင္းႏွင့္တစ္ေၾကာင္း၊ စာပိုဒ္တစ္ပိုဒ္ႏွင့္တစ္ပိုဒ္ကို အနက္ဆက္စပ္ေပးသည့္ စကားလုံး/စကားရပ္မ်ားကို သင့္တင့္မွ်တစြာ အသုံးျပဳထားေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။

ယခုေနာက္ဆုံးအေနျဖင့္ စာတစ္ပိုဒ္စီတိုင္းတြင္ ရွင္းလင္းတိက်သည့္ ဦးေဆာင္ဝါက် (အဓိကအိုင္ဒီယာ) ပါဝင္သလား? (presents a clear central topic within each paragraph) ဟူသည့္ အခ်က္ကို ဆန္းစစ္ေလ့လာပါမည္။ စာကိုယ္ပထမစာပိုဒ္ ပထမဝါက်ျဖစ္သည့္ I can be very thoughtful about how my money is used as an educated person with financial literacy သည္ ယင္းစာပိုဒ္အတြက္ ဦးေဆာင္ဝါက် ျဖစ္သည္ဟု ရွင္းလင္းစြာသိႏိုင္သည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ စာပိုဒ္ပါ အျခားဝါက်မ်ားအားလုံးသည္ ပထမဝါက်ကို အေျခခံကာ သိုင္းဝိုင္းေဖာ္ျပသည့္ ဥပမာဝါက်မ်ား ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ယင္းကဲ့သို႔ပင္ I can, however, be quite causual about dealing with my own financial issues on the other hand သည္ စာကိုယ္ဒုတိယစာပိုဒ္အတြက္ ဦးေဆာင္ဝါက် ျဖစ္သည္။ က်န္ဝါက်မ်ားသည္ သက္ဆိုင္ရာဦးေဆာင္ဝါက်၏ အနက္အဓိပၸာယ္ကို ပိုမိုေပၚလြင္ထင္ရွားေစရန္ ကူညီေထာက္ပံ့ေပးသည့္ ဆက္စပ္ဝါက်မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ နိဒါန္းႏွင့္ နိဂုံးစာပိုဒ္တို႔တြင္ အလားတူဦးေဆာင္ဝါက်မ်ား သိသာထင္ရွားစြာ မရွိေသာ္လည္း ယင္းဝါက်မ်ားအားလုံးက စာေျဖသူ၏ ဆိုလိုရင္းႏွင့္ ရပ္တည္ခ်က္ကို ေပၚလြင္ေစေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။ အထူးသျဖင့္ နိဒါန္းရွိ I regard myself as a combination of both – being very careful and not being very careful with how I spend my income ဟူသည့္ ဝါက်သည္ အက္ေဆးတစ္ပုဒ္လုံး၏ အသက္ေသြးေၾကာ ဟူ၍ပင္ ေျပာႏိုင္သည္။ ယင္းကို အက္ေဆးတစ္ပုဒ္လုံး၏ အႏွစ္ခ်ဳပ္လည္း ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ယခုဆန္းစစ္ေလ့လာခဲ့သည့္ အက္ေဆးကို အဓိကက်သည့္ ဦးေဆာင္ဝါက်မ်ား ပါဝင္သည့္ စာပိုဒ္မ်ားႏွင့္ စနစ္တက် ဖြဲ႕စည္းထားေၾကာင္း သုံးသပ္ရေပသည္။

နိဂုံးခ်ဳပ္အေနျဖင့္ အထက္ေဖာ္ျပပါနမူနာအက္ေဆးသည္ ဖြဲ႕စည္းပုံအရေသာ္လည္းေကာင္း၊ စာပိုဒ္တစ္ပိုဒ္ႏွင့္ တစ္ပိုဒ္၊ စာေၾကာင္းတစ္ေၾကာင္းႏွင့္တစ္ေၾကာင္းတို႔၏ အခ်ိတ္အဆက္အရ ေသာ္လည္းေကာင္း သင့္တင့္မွ်တသည့္ အက္ေဆးတစ္ပိုဒ္ျဖစ္ေၾကာင္း သုံးသပ္ရပါသည္။ ေရွ႕လာမည့္ေဆာင္းပါးမ်ားတြင္ ေအာက္ပါအမွတ္ေပးစည္းမ်ဥ္းဧရိယာမ်ားကို အသုံးျပဳ၍ အထက္ေဖာ္ျပပါ နမူနာအက္ေဆးကိုပင္ ေလ့လာဆန္းစစ္မႈ ျပဳသြားပါမည္။

Lexical resource

·      uses a sufficient range of vocabulary to allow some flexibility and precision

·      uses less common lexical items with some awareness of style and collocation

·      may produce occasional errors in word choice, spelling and/or word formation

Grammatical range and accuracy

·      uses a variety of complex structures

·      produces frequent error-free sentences

·      has good control of grammar and punctuation but may make a few errors

ပထမစစ္ေဆးမႈ ဧရိယာတစ္ခုျဖစ္သည့္ task achievement ကို အေျခတည္ ေလ့လာမႈျပဳထားသည္ကို IELTS Writing Task 2 နမူနာအက္ေဆးတစ္ပုဒ္ကို ေလ့လာျခင္း အပိုင္း ၁ တြင္ သြားေရာက္ဖတ္ရႈႏိုင္ပါသည္။

စာရႈသူအေနျဖင့္ မိမိ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ေရးသားထားသည့္ အက္ေဆးမ်ားကို အထက္ပါအတိုင္း ေဝဖန္ဆန္းစစ္ေစလိုပါက အီးေမးလ္ျဖင့္ swezinale@gmail.com သို႔လည္းေကာင္း၊ Whatsapp ျဖင့္ +61466341645 သို႔လည္းေကာင္း၊ Skype ျဖင့္ swezinmm သို႔လည္းေကာင္း ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ https://sites.google.com/view/testreadyielts/quality-checking-services/essays တြင္လည္း ဤဝန္ေဆာင္မႈအေၾကာင္း သြားေရာက္ေလ့လာႏိုင္ပါသည္။

Comments

Popular posts from this blog

စာစီစာကုံး/အက္ေဆးတစ္ပုဒ္ မေရးခင္ TaWTiSS နည္းလမ္းကို အသုံးျပဳ၍ ျပင္ဆင္မႈျပဳျခင္း အပိုင္း ၂

၂၁ရာစုပညာေရး အပိုင္း (၁)

စာစီစာကုံး၊ အက္ေဆးတစ္ပုဒ္ မေရးခင္ TaWTiSS နည္းလမ္းကို အသုံးျပဳ၍ ျပင္ဆင္မႈျပဳျခင္း အပိုင္း ၁