၂၁ရာစုပညာေရး အပိုင္း(၂)

https://www.slideshare.net/vajidchankarath/the-4-cs-ppt
(၃)ကိုယ္ပိုင္အေတြးအေခၚရွိေအာင္သင္ၾကားေပးပါ

သမရိုးက်ပညာသင္ၾကားေရးစနစ္က မ်ိဳးဆက္ေဟာင္းေတြရဲ႕အေတြ႕အၾကံဳ၊အေတြးအျမင္ေတြကို မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြကိုလက္ဆင့္ကမ္းမၽွေဝေပးတဲ့အလုပ္ကို အဓိကေဆာင္ရြက္ပါတယ္။ သီအိုရီသေဘာတရားေတြ အေတြးအေခၚအယူအဆေတြ နည္းနာနိသယေတြနဲ႔ လက္ေတြ႕ဘဝမွာျပသနာေတြၾကံဳလာရင္ ဒါေတြကိုသံုးၿပီးဘယ္လိုရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းရမယ္လို႔ သင္ၾကားေပးတာျဖစ္ပါတယ္။

သို႔ေသာ္ ၂၁ရာစုေရာက္လာတဲ႔အခါ ဒီကေလးေတြလက္ေတြ႕ေလာကထဲဝင္မယ့္ ေနာက္ငါးႏွစ္ သို႔မဟုတ္ ေနာက္ဆယ္ႏွစ္မွာ ဘယ္လိုအေျပာင္းအလဲေတြျဖစ္လာမွာလဲဆိုတာ မွန္းဆႏိုင္ဖို႔အလြန္ခက္ခဲေနပါၿပီ။ ေသခ်ာတာကေတာ့ နည္းပညာရဲ႕တိုးတက္ေျပာင္းလဲလာမႈနဲ႔အတူ လက္ေတြ႕ဘဝျပႆနာေတြဟာ ပိုၿပီးက်ယ္ျပန္႔ရႈပ္ေထြးလာေနပါတယ္။ ဥပမာေျပာရရင္ ကြန္ပ်ဴတာနည္းပညာေတြဟာ ၁၈လကိုႏွစ္ဆပြားေနတယ္လို႔ နယူးေယာက္တိုင္းသတင္းစာဆရာ ေတာမတ္စ္ဖရီးမင္းက သူ႔ရဲ႕နာမည္ေက်ာ္စာအုပ္"ကမ႓ာျပားၿပီ"မွာဆိုပါတယ္။ ဒီႏႈန္းနဲ႔ဆိုရင္ ေက်ာင္းမွာသင္ေပးလိုက္တာ ကြန္ပ်ဴတာနည္းပညာေတြဟာ ေနာက္ငါးႏွစ္ေလာက္ေနရင္ သံုးလို႔မရသေလာက္နီးပါး ေခတ္ေနာက္က်ေနေတာ့မွာပါ။

ဒီလို သေဘာတရားေဟာင္းေတြ နည္းဗ်ဴဟာအေဟာင္းေတြနဲ႔ ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းဖို႔မလံုေလာက္ေအာင္ ခက္ခဲတဲ့ျပႆနာအသစ္ေတြနဲ႔ မလြဲမေသြရင္ဆိုင္ရေတာ့မယ့္ ကေလးေတြအတြက္ စာသင္ခန္းထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘယ္လိုအေကာင္းဆံုးျပင္ဆင္ေပးလိုက္ႏိုင္ပါမလဲ။ ကၽြန္ေတာ့္အျမင္ေျပာရရင္ေတာ့ အသစ္အဆန္းအေျပာင္းအလဲကိုမေၾကာက္တဲ့ ျပႆနာတစ္ရပ္ကိုရႈ့ထာင့္အမ်ိဳးမ်ိဳးကေဝဖန္ဆန္းစစ္အေျဖရွာႏိုင္တဲ့ လိုအပ္ရင္အေတြးေဟာင္းေဘာင္ေတြထဲကထြက္ေတြးရဲၿပီး ကိုယ္ပိုင္အေတြးအေခၚတည္ေဆာက္တတ္တဲ့ ကေလးမ်ိဳးေတြျဖစ္ေအာင္ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးလိုက္ဖို႔ပါပဲ။ ေက်ာင္းမွာသင္ၾကားေပးတဲ့သင္ခန္းစာေတြဟာ အတံုးလိုက္အတစ္လိုက္က်က္မွတ္ၿပီး ျပန္အန္ထုတ္သလိုအေျဖလႊာထဲမွာေရးခ်ၿပီးအမွတ္ရဖို႔ထက္ ကိုယ္ပိုင္အေတြးအေခၚရွိတဲ့ လူငယ္ေလးေတြျဖစ္ေအာင္ ကူညီေပးဖို႔ျဖစ္သင့္ပါတယ္။

ဒါျဖင့္ ေက်ာင္းမွာသင္ရတဲ့သီအိုရီသေဘာတရားေဟာင္းေတြက လက္ေတြ႕ဘဝမွာသံုးစားမရဘူးေပါ့။ ဒီလိုေမးရင္ေတြးရင္ေတာ့အစြန္းေရာက္လြန္းရာက်တယ္လို႔ေျပာရမွာပဲ။ အစြန္းဆိုရင္ဘယ္အစြႏ္းမွမေကာင္းပါဘူး။ ျပဳတ္က်တတ္လို႔ပါ။ အစြန္းမေရာက္ရေအာင္ Multiple Intelligenceသီအိုရီနဲ႔ကမ႓ာေက်ာ္ခဲ့တဲ့ သိမႈစိတ္ပညာရွင္ "Howard Gardner"ရဲ႕စကားတစ္ခုကိုးကားပါရေစ။ "ကၽြန္ေတာ္တို႔ တီထြင္ဖန္တီးမႈအေၾကာင္းေျပာတဲ့အခါ ေသတၱာအျပင္ကိုေဖာက္ထြက္ေတြးျခင္း(thinking out of the box)လို႔မၾကာခဏေျပာၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာေသတၱာမရွိေသးဘဲနဲ႔ေတာ့ ေသတၱာအျပင္ဖက္ထြက္ေတြးလို႔မရပါဘူး။" ျမန္မာလိုဆိုရင္ေတာ့ "ဝမရွိဘဲဝိလုပ္လို႔မရ"လို႔ေျပာရင္ နီးစပ္မယ္ထင္ပါရဲ႕။

ဒီေတာ့ နံပါတ္(၃)အခ်က္ကို နိဂံုးခ်ဳပ္ရရင္ ေက်ာင္းစာသင္ခန္းထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေက်ာင္းသားေတြကို "ဝ"ကိုက်က်နနဘယ္လိုသင္ေပးလိုက္ၿပီး လိုအပ္လာရင္ ရဲရဲဝံ့ဝံ့ ျပဳလြယ္ေျပာင္းလြယ္နဲ႔ အေဟာင္းေတြကေဖာက္ထြက္ဆန္႔ထြက္ၿပီး "ဝိ"လုပ္ရဲတဲ့ စိတ္ဓာတ္စြမ္းရည္မ်ိဳးကို ဘယ္လိုဟန္ခ်က္ညီညီမ်ိဳးေစ့ခ်ေပးလိုက္ႀကမယ္ဆိုတာ ၂၁ရာစုပညာေရးရဲ႕အေရးပါတဲ့ အျခင္းအရာတစ္ခုျဖစ္ပါေၾကာင္း။

Comments

Popular posts from this blog

စာစီစာကုံး/အက္ေဆးတစ္ပုဒ္ မေရးခင္ TaWTiSS နည္းလမ္းကို အသုံးျပဳ၍ ျပင္ဆင္မႈျပဳျခင္း အပိုင္း ၂

၂၁ရာစုပညာေရး အပိုင္း (၁)

စာစီစာကုံး၊ အက္ေဆးတစ္ပုဒ္ မေရးခင္ TaWTiSS နည္းလမ္းကို အသုံးျပဳ၍ ျပင္ဆင္မႈျပဳျခင္း အပိုင္း ၁