စဥ္ဆက္မျပတ္တိုးတက္ဖို့
![]() |
Continuous Improvement |
စဥ္ဆက္မျပတ္တိုးတက္ဖို့
ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းစီရဲ႕ပညာေရးတုိးတက္မွနိုင္ငံ့ပညာေရးအဆင့္အတန္းပညာအရည္အေသြးျမင့္မားနိုင္မွာပါ။ဒါေၾကာင့္ေက်ာင္းအုပ္ေတြပညာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြစြမ္းေဆာင္ရည္ျမင့္ေနဖို့နဲ႔ ၄င္းတို့ရဲ႔ေခါင္းေဆာင္မႈကိုအဆက္မျပတ္ျမွင့္ေပးနိုင္ဖို့လိုအပ္လာပါတယ္။
နိုင္ငံတကာပညာေရးေပၚလစီေတြမွာေက်ာင္းအုပ္ေတြရဲ႕ေခါင္းေဆာင္မႈအရည္အေသြးတိုးတက္ေရးအတြက္ဦးစားေပးျပီး ဘယ္လိုတိုးတက္ေအာင္လုပ္ၾကမလဲဆိုတာကိုနည္းလမ္းရွာေဆာင္ရြက္လာၾကပါတယ္။ပညာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ေခါင္းေဆာင္မႈအရည္အေသြးတိုးတက္လာေအာင္ျပုစုပ်ိဳးေထာင္တဲ႔နည္းလမ္းေတြကိုလဲသုေတသနလုပ္ျပီးထိေရာက္ျပီးစြမ္းေဆာင္ရည္ျမင့္တဲ႔ေခါင္းေဆာင္ေတြျဖစ္လာေအာင္ျပင္ဆင္ေပးလာၾကပါတယ္။ ျမန္မာမွာလဲမၾကာေသးခင္က ေက်ာင္းအဆင့္ေတြျမွင့္ျပီးအလယ္တန္းေက်ာင္းအုပ္အသစ္ေတြအမ်ားၾကီးခန့္ထားေပးတာေတြ႔ရေတာ့ ငယ္ရြယ္ျဖတ္လတ္တဲ႔ေခါင္းေဆာင္ေတြအေတြးေခၚဆန္းသစ္ျပီးလုပ္နိုင္ကိုင္နိုင္သင္ယူနိုင္တဲ႔လူငယ္ေက်ာင္းအုပ္ေတြရွိလာတာဝမ္းသာမိသလို အျခားတစ္ဖက္မွာလဲ ခန့္ထားလိုက္တဲ႔ေက်ာင္းအုပ္အသစ္ေတြမွာလံုေလာက္တဲ႔အရည္အခ်င္း ထိထိေရာက္ေရာက္ေခါင္းေဆာင္နိုင္တဲ႔အေျခအေနရွိပါရဲ႕လားလံုေလာက္တဲ႔ၾကိုတင္ျပင္ဆင္မႈေတြလုပ္ငန္းခြင္မြမ္းမံသင္တန္းေတြေပးနိုင္ရဲ႔လားဆိုတာေမးခြန္းထုတ္စရာျဖစ္လာပါတယ္။ျပီးေတာ့ေက်ာင္းအုပ္အသစ္ေတြသာမက လက္ရွိတာဝန္ယူဆဲပညာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြအေနနဲ႔ေရာစဥ္ဆက္မျပတ္အရည္အေသြးျမွင့္တင္ေပးေနဖို့လိုအပ္သလားဆိုတာလဲဆက္ျပီးစဥ္စားစရာျဖစ္လာပါတယ္။
ဘာေၾကာင့္လိုအပ္တာလဲ?
ခန့္အပ္ထားတဲ႔ပညာေရးေခါင္းေဆာင္းေက်ာင္းအုပ္ေတြအေနနဲ႔ပညာေရးဘြဲ႔ယူခ်ိန္ကပညာေရးဆုိင္ရာစီမံခန္႔ခြဲမႈေခါင္းေဆာင္မႈပညာေတြကိုအတိုင္းအတာတစ္ခုထိေလ့လာခြင့္ရခဲ႔ျပီးျဖစ္ပါတယ္။ဒီေနရာမွာနိုင္ငံတကာသုေတသနေတြရဲ႕ေလ့ခ်က္အရပညာေရးတကၠသိုလ္ေတြကသင္ၾကားေပးတဲ့စာေတြ႔သေဘာတရားေတြနဲ႔လုပ္ငန္းခြင္္အတြင္းသင္ၾကားေရးဆရာအေနနဲ႔အေတြ႔ၾကံဳေတြကေက်ာင္းအုပ္တစ္ေယာက္ျဖစ္ဖို့အေထာက္အကူျဖစ္ေပမဲ႔ေအာင္ျမင္တဲ႔ပညာေရးေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္ျဖစ္လာဖို့ဆိုရင္ေတာ့မလံုေလာက္ေသးဘူးလို့ဆိုပါတယ္။ ေက်ာင္းအုပ္တစ္ေယာက္ရဲ႕ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးေရာေခါင္းေဆာင္မႈပညာကိုပါျမွင့္တင္ေပးေနဖို့လိုအပ္တယ္ဆိုတာေပၚလစီေရးဆြဲသူေတြစီမံအုပ္ခ်ဳပ္ေရးကသူေတြနဲ႔ေက်ာင္းအုပ္ေတြကိုယ္တိုင္နားလည္လက္ခံျပီးအေကာင္ထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ဖို့ပါတယ္။
(ဒီအေၾကာင္းနဲ႔ပတ္သက္ျပီးေရးရရင္သုေတသနစာတမ္းတစ္ေဆာင္ေရးနိုင္ေလာက္တဲ႔အထိက်ယ္သြားနိုင္တာမို႔ဒီေလာက္နဲ႔ရပ္ထားပါရေစ)
ေခါင္းေဆာင္မႈဘယ္လိုျမွင့္ေပးၾကမလဲ?
ေက်ာင္းအုပ္ေတြရဲ႕ေခါင္းေဆာင္မႈဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္ဖို့အတြက္ေဆာင္ရြက္ရာမွာနိုင္ငံတစ္ခုခ်င္းစီအလိုက္အနည္းငယ္သာကြဲျပားမႈရွိနိုင္ေပမဲ႔အဓိကနည္းလမ္းအမ်ားစုကေတာ့တူညီၾကပါတယ္။ မြမ္းမံသင္တန္းေတြ အလုပ္ရံုေဆြးေႏြးပြဲေတြပညာေရးညီလာခံေတြက်င္းပေပးျခင္းစသည္ျဖင့္နည္းလမ္းအမ်ားၾကီးရွိပါတယ္ဒီနည္းလမ္းေတြထဲကမွပညာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြမိမိကိုယ္တိုင္ရဲ႕ေခါင္းေဆာင္မႈအရည္အေသြးျမင့္မားလာေအာင္္္နဲ႔အဖြဲ႔အစည္းတိုးတက္ေအာင္လုပ္ေဆာင္နိုင္တဲ႔နည္းလမ္းတစ္ခုကေတာ့စဥ္ဆက္မျပတ္တိုးေအာင္တက္ေအာင္ေဆာင္ရြက္ျခင္း(Continuous Improvement) ပဲျဖစ္ပါတယ္။
Continuous Improvement ဆိုတာဘာလဲ?
မိမိကိုယ္တိုင္ရဲ႕ေခါင္းေဆာင္မႈအရည္အေသြးကိုအေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ျပင္ဆင္လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ေနျခင္းလို႔ေယဘုယ် အားျဖင့္ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ထားပါတယ္။ အဲဒီလိုေဆာင္ရြက္ရာမွာအဓိကအဆင့္ေလးဆင့္ပါဝင္ပါတယ္။
၁)လုပ္ငန္းအစီစဥ္ေရးဆြဲျခင္း
ရရွိလာနိုင္တဲ႔အခြင့္အေရးေတြကိုေမ်ွာ္မွန္းျပီးမိမိကို္ယ္တုုိင္ေရာအဖြဲအစည္းကိုပါေျပာင္းးလဲနိုင္ေစမဲ႔အက်ိဳးရွိနိုင္ေစမဲ႔အစီအစဥ္ေရးဆြဲရပါမယ္ပါဝင္ေဆာင္ရြက္မဲ႔သူေတြသံုးစြဲမဲ႔အရင္အနွီးေမ်ွာ္မွန္းထားတဲ႔အခ်ိန္စသည္ျဖင့္အေသးစိတ္ေရးဆြဲရပါမယ္
၂)စမ္းသပ္အေကာင္အထည္အေဖာ္ေဆာင္ရြက္ျခင္း
ေရးစြဲထားတဲ႔အစီစဥ္အတိုင္းေမ်ွာ္မွန္းတဲ႔ပန္းတိုင္ေရာက္ေအာင္ေက်ာင္းအုပ္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ဦးေဆာင္ျပီးစမ္းသပ္အေကာင္ထည္ေဖာ္ဖို့လိုပါတယ္။
၃)ျပန္လည္သံုးသပ္ျခင္းနဲ႔
ရရွိလာတဲ႔ရလဒ္ေတြကိုျပန္လည္သံုးသပ္ျပီးထိေရာက္မႈရွိမရွိေမ်ွာ္မွန္းတဲ႔အတိုင္းျဖစ္မျဖစ္ျပန္လည္သံုးသပ္ရမဲ႔အဆင့္ျဖစ္ပါတယ္။
၄)အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္အေကာင္ထည္ေဆာင္ရြက္ျခင္း
အေပၚအဆင့္ေတြကရလာတဲ႔အခ်က္အလက္ေတြသံုးသပ္ခ်က္ေတြကိုအေကာင္းဆံုးသံုးျပီးေမ်ွာ္မွန္းထားတဲ႔ရလဒ္ရရွိလာေအာင္အေကာင္ထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ဖို့ျဖစ္ပါတယ္။
အထက္ပါအဆင့္ေလးဆင့္ကိုစဥ္ဆက္မျပတ္ေဆာင္ရြက္ေနျခင္းအားျဖင့္ပညာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြအေနနဲ႔ မိမိကိုယ္တိုင္ရဲ႔ေခါင္းေဆာင္မႈအရည္အေသြးေရာေက်ာင္းတြင္းဆရာဆရာမမ်ားရဲ႕သင္ၾကားေရးစြမ္းေဆာင္ရည္နဲ႔ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားရဲ႕ပညာေရးအရည္အေသြးတိုးတက္လာေအာင္ဦးစီးေဆာင္ရြက္နိုင္ပါလိမ့္မယ္။
Comments
Post a Comment