Flipped Learning သို႔မဟုတ္ စာသင္ခန္းအတြင္းအျပင္ သင္ယူမႈျဖစ္စဥ္မ်ားကို နည္းပညာသုံး၍ ခ်ိတ္ဆက္ျခင္း (1)
၂၀၁၈ ႏွစ္ဆန္းပိုင္းတြင္ အင္ဒိုနီးရွားႏိုင္ငံၿမိဳ႕ေတာ္ ဂ်ာကာတာ အေျခဆိုက္ U.S. embassy’s Regional English Language Office (RELO) က စီစဥ္သည့္ အြန္လိုင္းသင္တန္းတစ္ခုတက္မွ flipped learning ဟူသည့္ ေဝါဟာရႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္ စတင္ရင္းႏွီးလာခဲ့သည္။ သင္တန္းတက္ေနစဥ္အတြင္း ခန္းအကယ္ဒမီ တည္ေထာင္သူ ဆယ္လမန္ခန္း၏ ၂၀၁၁ TED talk ဗီဒီယို (Let’s use video to reinvent education) ကို ၾကည့္ရႈရသည့္ ေလ့က်င့္ခန္းတစ္ခုကိုလည္း လုပ္ရသည္။ ယင္းတြင္ ခန္းက သူ႔တူေလး ေက်ာင္း၌ ေလ့လာေနသည့္ သင္ခန္းစာမ်ားအတြက္ အေထာက္အကူျပဳရန္ အင္တာနက္ေပၚ ဗီဒီယိုမ်ား တင္ေပးရာမွ အဆိုပါဗီဒီယိုမ်ားသည္ တူျဖစ္သူမ်ား သာမန္႐ိုးက်နည္းလမ္းမွ ေဖာက္ထြက္သင္ယူရန္ အခြင့္အလမ္းမ်ား ဖန္တီးေပးႏိုင္ခဲ့ပုံကို သတိထားလာမိေၾကာင္း ျပန္လည္တင္ျပေျပာဆိုသည့္ အပိုင္းမ်ား ပါဝင္သည္။ သို႔ႏွင့္ ခန္းအကယ္ဒမီကို တည္ေထာင္ၿပီး ပညာေရးဆိုင္ရာဗီဒီယိုမ်ားကို အြန္လိုင္းေပၚတြင္ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ တင္လာခဲ့ရာ ယခုအခါ ခန္းအကယ္ဒမီသည္ ကမာၻတဝွမ္းမွ ဆရာ/မအမ်ားအျပားအတြက္ flipped learning ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ လြန္စြာအသုံးဝင္သည့္ ပညာေရးဆိုင္ရာအင္တာနက္စာမ်က္ႏွာတစ္ခု ျဖစ္လာခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။
Flipped learning ကို အသုံးျပဳသည့္ စာသင္ခန္းကို အၾကမ္းဖ်ဥ္းအားျဖင့္ ေအာက္ပါအတိုင္း ပုံေဖာ္ၾကသည္။
“စာသင္ခန္းအတြင္း ပုံမွန္ျပဳလုပ္ေလ့ရွိသည့္ အရာမ်ား (ဥပမာအားျဖင့္ ဆရာမွဦးေဆာင္ျပဳလုပ္သည့္ ရွင္းလင္းခ်က္မ်ား) ကို ေက်ာင္းသူ/သားမ်ားက အိမ္တြင္ ႀကိဳတင္ေလ့လာထားၾကရၿပီး၊ ပုံမွန္အားျဖင့္ အိမ္တြင္ (အိမ္စာအျဖစ္) လုပ္ၾကရသည့္ အရာမ်ားကို စာသင္ခန္းအတြင္း လုပ္ၾကသည္” (2)။ Flipped learning တြင္ ဆရာမ်ား၏ အခန္းက႑မွာ ေက်ာင္းသူ/သားမ်ား၏ သင္ယူမႈကို အေထာက္အကူျပဳသူအျဖစ္ (2) ပိုမိုထင္ရွားေစသည့္အတြက္ သင္ယူသူကို ဗဟိုျပဳသည့္ သင္ၾကားေရးစနစ္ကိုလည္း အေထာက္အပံ့ေပးသည့္ သင္ၾကားသင္ယူမႈပုံစံတစ္ခု ျဖစ္သည္။ Flipped learning တြင္ အမ်ားအားျဖင့္ ႀကိဳတင္ဗီဒီယို႐ိုက္ကူးထားသည့္ သင္ခန္းစာလက္ခ်ာမ်ား သို႔မဟုတ္ တင္ျပခ်က္မ်ားကို ေက်ာင္းသူ/သားမ်ားက ေက်ာင္းသို႔မလာခင္ ႀကိဳၾကည့္ထားၿပီး ေက်ာင္းခ်ိန္တြင္ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသား အခ်င္းခ်င္း သို႔မဟုတ္ ေက်ာင္းသူ/သားမ်ားႏွင့္ ဆရာအၾကား အျပန္အလွန္ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္မႈကို အားေပးသည့္ ေလ့က်င့္ခန္းမ်ားကို သင္ခန္းစာႏွင့္ ဆက္စပ္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ၾကသည္ (3)။ Flipped learning ကို လက္ေတြ႕ အေကာင္အထည္ ေဖာ္သည့္ စာသင္ခန္းတစ္ခန္း အလုပ္လုပ္ပုံကို ဤ YouTube ဗီဒီယိုတြင္ ၾကည့္ရႈႏိုင္ပါသည္ (What a ‘flipped’ classroom looks like https://www.youtube.com/watch?v=G_p63W_2F_4)။
Flipped learning သည္ ေက်ာင္းသူ/သားမ်ား၏ သင္ယူမႈရလဒ္မ်ားကိုလည္းေကာင္း၊ ၎တို႔၏ အေတာ္နမီ (လြတ္လပ္စြာ ေ႐ြးခ်ယ္သင္ယူတတ္ေျမာက္ခြင့္၊ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်မွတ္ႏိုင္စြမ္း) ကိုလည္းေကာင္း တိုးတက္ေစၿပီး ဆရာ/မမ်ားအတြက္လည္း မိမိတို႔၏ သင္ၾကားမႈစြမ္းရည္ႏွင့္ အေျခအေနကို ျပန္လည္ဆန္းစစ္ဖို႔ အေတြးမ်ား ျဖစ္ေပၚလာေစႏိုင္ပါသည္ (4)။ Flipped learning ကို စမ္းသပ္အေကာင္အထည္ေဖာ္လိုသည့္ ဆရာ/မမ်ားအေနျဖင့္
၁) မိမိအတန္းတြင္းရွိ ေက်ာင္းသူ/သားမ်ားသည္ မည္သည့္နည္းလမ္းမ်ားကို ပိုမိုႏွစ္ၿခိဳက္အသုံးျပဳၿပီး သင္ယူမႈျပဳလိုသည္ကို စတင္စဥ္းစားသင့္သည္၊
၂) မိမိကိုယ္တိုင္ (သင့္တင့္သည့္) နည္းပညာပိုင္းဆိုင္ရာ ကြၽမ္းက်င္မႈရွိေအာင္ ျပဳလုပ္သင့္သည္၊
၃) အတန္းမစခင္၊ အတန္းခ်ိန္အတြင္း၊ အတန္းခ်ိန္ၿပီးေနာက္ ျပဳလုပ္ရမည့္ သင္ခန္းစာ၊ ေလ့က်င့္ခန္းမ်ားကို အေသအခ်ာ ျပင္ဆင္ႏိုင္သည့္ အေျခအေနရွိလာေအာင္ ျပဳလုပ္သင့္သည္၊
၄) ေက်ာင္းသူ/သားမ်ားအၾကား မတူကြဲျပားေသာ သင္ယူမႈနည္းလမ္းအမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ကိုက္ညီသည့္ သင္ၾကားမႈပုံစံ၊ ေလ့က်င့္ခန္းမ်ားကို ေ႐ြးခ်ယ္အသုံးျပဳသင့္သည္၊
၅) သင္ၾကားသင္ယူမႈအေထာက္အကူျပဳ သင္ခန္းစာမ်ား၊ ဆက္စပ္စာ႐ြက္စာတမ္းမ်ား စသျဖင့္တို႔ကို အြန္လိုင္းေပၚတြင္ တစ္စုတစ္စည္းတည္း ထားရွိႏိုင္မည့္ (Learning Management System – LMS) စနစ္တစ္ခုကို ေ႐ြးခ်ယ္အသုံးျပဳသင့္သည္ (3) (ဥပမာ Google Classroom)။
အထက္ေဖာ္ျပပါ အႀကံျပဳခ်က္မ်ားကို အေကာင္အထည္ေဖာ္သည့္အခါ ေတြ႕ႀကဳံလာရႏိုင္မည့္ အခက္အခဲမ်ားလည္း ရွိမည္သာျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္ လိုအပ္သည့္ ပစၥည္းကိရိယာမ်ားႏွင့္ အရင္းအျမစ္မ်ား လုံေလာက္မႈ မရွိသည့္အေျခအေနတြင္ flipped learning ကို ေဖာ္ေဆာင္ရန္ ခက္ခဲမည္ ျဖစ္သည္ (4)။ သို႔ေသာ္ အင္တာနက္အပါအဝင္ နည္းပညာဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈမ်ား ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အလ်င္အျမန္ ျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္လ်က္ရွိေနၿပီရွိရာ ယင္းသည္ flipped learning ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ အခြင့္အလမ္းမ်ား ရွိလာၿပီျဖစ္ပါသည္။ ကမာၻ႔ဘဏ္၏ စာရင္းဇယားမ်ားအရ ၂၀၁၀ တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ အင္တာနက္ကို ပုံမွန္အသုံးျပဳေနသူသည္ တစ္ႏိုင္ငံလုံး စုစုေပါင္း လူဦးေရ၏ ၀.၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းသာ (5) ရွိရာမွ ယခုအခါ အဆေပါင္းမ်ားစြာ ရွိလာၿပီျဖစ္သည္။ Kepios ဟူသည့္ အဖြဲ႕က ထုတ္ျပန္သည့္ အစီရင္ခံစာတစ္ခုအရ ၂၀၁၈ ဇန္နဝါရီလအထိ အင္တာနက္အသုံးျပဳမႈသည္ ၃၄ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔အထိ ရွိလာၿပီ ျဖစ္သည္ (6)။ Kepios က ခန္႔မွန္းသည့္ ပမာဏသည္ အင္တာနက္ အမွန္တကယ္ အသုံးျပဳသူအေရအတြက္ထက္ အမ်ားႀကီးနည္းေနႏိုင္ၿပီး ၂၀၁၇ ခုႏွစ္အတြင္းတြင္ပင္ ႏိုင္ငံ့လူဦးေရ၏ ထက္ဝက္ခန္႔က အင္တာနက္အသုံးျပဳေနၿပီဟု Internet in Myanmar က ေျပာဆိုထားသည္ (7)။ လူငယ္မ်ား၏ ဘဝေနထိုင္မႈပုံစံ၊ သတင္းရယူမႈ နည္းလမ္းမ်ား ေျပာင္းလဲလာသည္ကို ပညာေရးဝန္ေဆာင္မႈေပးေနသည့္ အဖြဲ႕ဌာနမ်ား၊ ဆရာ/မမ်ားမွ သတိမူၿပီး ယင္းေျပာင္းလဲမႈကို အက်ိဳးရွိစြာ အသုံးခ်ႏိုင္ရန္ flipped learning ကို စမ္းသပ္အသုံးျပဳႏိုင္ေၾကာင္း တင္ျပအပ္ပါသည္။
ကိုးကားထားသည့္ စာတမ္းမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ား အစရွိသည္…
- Oo, S.N. (2018). The learning environment where the classroom is flipped, and what does it mean to Myanmar teachers? [assignment submitted to the Melbourne Graduate School of Education]
- Bergmann, J., & Sams, A. (2012). Flip your classroom: Reach every student in every class every day. Retrieved from https://ebookcentral.proquest.com/lib/unimelb/detail.action?docID=3317690
- Basal, A. (2015). The Implementation of a Flipped Classroom in Foreign Language Teaching. Turkish Online Journal of Distance Education, 16(4), 24-37. Retrieved from https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1092800.pdf
- Acedo, M. (2013, November 27). 10 Pros and Cons of a Flipped Classroom. Retrieved from https://www.teachthought.com/learning/10-pros-cons-flipped-classroom/ and Hertz, M.B. (2012, July 10). The Flipped Classroom: Pro and Con. Retrieved from https://www.edutopia.org/blog/flipped-classroom-pro-and-con-mary-beth-hertz
- World Bank (n.d.). Retrieved from https://data.worldbank.org/indicator/IT.NET.USER.ZS?locations=MM
- Kepios (2018). Digital in 2018 in Southeast Asia Part 1 - North-West. Retrieved from https://www.slideshare.net/wearesocial/digital-in-2018-in-southeast-asia-part-1-northwest-86866386?ref=https://kepios.com/data
- Kanale, H. (n.d.). Myanmar to reach 28% Internet penetration and 15 million users. Retrieved from https://www.internetinmyanmar.com/internet-penetration-sept-17/
Comments
Post a Comment