ပူေပါင္းေဆာင္႐ြက္တတ္မႈကို သင္ေပးပါ၊ ၫႊန္ၾကားခ်က္ကို နည္းလမ္းမ်ိဳးစုံသုံးၿပီးေပးပါ [1]

https://www.japantimes.co.jp/news/2016/12/19/national/getting-students-go-global/#.XAUZ6SdoS00
Key concepts: cooperation skills, instructions, modes of learning and representing

မတူညီတဲ့ ဘဝအေျခအေနေတြေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဘဝအေပၚ ရႈျမင္ပုံေတြဟာ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ မတူၾကပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဘဝတေလွ်ာက္ မတူညီတဲ့ အျမင္ရွိတဲ့ လူေတြနဲ႔ ေတြ႕ဆုံဆက္ဆံရတာဟာ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ေရွာင္လႊဲလို႔မရတဲ့ အရွိတရားတစ္ခုျဖစ္လာပါၿပီ။ အခုေန လူေျပာသူေျပာမ်ားလာတဲ့ ၂၁ ရာစုကြၽမ္းက်င္မႈထဲမွာ မတူကြဲျပားတဲ့သူေတြနဲ႔ “ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္တတ္မႈ” ဆိုတဲ့ အရည္အခ်င္းတစ္ခုလည္း ပါဝင္လာပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြမွာ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ခ်င္းစီအရ အလုပ္ေတြကို ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ လုပ္ႏိုင္ၾကေပမဲ့ အမ်ားနဲ႔ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္တဲ့ေနရာမွာ အားနည္းၾကတယ္လို႔ ေျပာသံလည္း မၾကာမၾကာၾကားရပါတယ္။ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္တတ္မႈဟာ ဥပမာ အေရးအဖတ္စတဲ့ ဘာသာစကားစြမ္းရည္၊ အတြက္အခ်က္ နဲ႔ နည္းပညာ အသုံးခ်ႏိုင္မႈစတဲ့ စြမ္းရည္ေတြလိုပဲ ကြၽမ္းက်င္မႈတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေက်ာင္းသားေတြကို ဘာသာစကား၊ သခ်ၤာနဲ႔ ကြန္ပ်ဴတာေတြကို သင္ၾကားေပးသလို “ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္တတ္မႈ” ကိုလည္း သင္ၾကားေပးဖို႔လိုပါတယ္။

ကြၽန္ေတာ္စာသင္တဲ့အခါ ေက်ာင္းသူ/သားေတြ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္တတ္မႈ အေလ့အက်င့္ရေအာင္ဆိုၿပီး အုပ္စုဖြဲ႕လုပ္ခိုင္းတာမ်ိဳး မၾကာမၾကာလုပ္ ျဖစ္ပါတယ္။ “ကဲ ကိုယ့္အဖြဲ႕နဲ႔ ကိုယ္ အလုပ္လုပ္ၾကမယ္” ဆိုၿပီး ေျပာ႐ုံနဲ႔ တျခားသူေတြနဲ႔ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ရမယ္လို႔ ေက်ာင္းသူ/သားအမ်ားစု သေဘာေပါက္ၾကေပမဲ့ အဖြဲ႕တစ္ခုအေနနဲ႔ ထိထိေရာက္ေရာက္ ဘယ္လို အလုပ္လုပ္ရမယ္ဆိုတဲ့ နားလည္မႈက ေက်ာင္းသူ/သားတိုင္းမွာ ရွိမေနတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ အုပ္စုလုပ္ငန္းေတြမွာ တစ္ဦးထဲက ဒိုင္ခံလုပ္တာမ်ိဳး၊ တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္လုပ္တာမ်ိဳး မၾကာခဏဆိုသလို ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။ “ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္တတ္မႈ” ကို သင္ယူဖို႔အခြင့္အလမ္း ဒီေက်ာင္းသူ/သားေတြ မရခဲ့တာ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ျဖစ္ႏိုင္တာတစ္ခုက ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဆရာေတြရဲ႕ ၫႊန္ၾကားခ်က္ေပးတဲ့ ပုံစံမွာ လိုအပ္ခ်က္ ရွိေနလို႔ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။

ေက်ာင္းသူ/သားေတြကို လုပ္ငန္းေပးတဲ့အခါ၊ သူတို႔ကို တစ္ခုခုတီထြင္ဖန္းတီး လုပ္ေဆာင္ခိုင္းတဲ့အခါ ႏႈတ္နဲ႔ ၫႊန္ၾကားတာတစ္ခုထဲမဟုတ္ဘဲ စာနဲ႔ ျဖစ္ေစ၊ ႐ုပ္ပုံကားခ်ပ္ေတြနဲ႔ ျဖစ္ေစ၊ နည္းလမ္း ၃ ခုစလုံး သုံး၍ ျဖစ္ေစ လုပ္ငန္းေပးၫႊန္ၾကားတာမ်ိဳး လုပ္သင့္တယ္လို႔ ပညာရွင္မ်ားက ဆိုထားပါတယ္။ နည္းလမ္းတစ္ခုထဲကို အၿမဲတမ္းလိုလို သုံးၿပီး ၫႊန္ၾကားခ်က္ေပးတာဟာ အဲဒီနည္းလမ္းကို သေဘာက်ႏွစ္ၿခိဳက္တဲ့ ေက်ာင္းသူ/သားေတြအတြက္ အဆင္ေျပေပမဲ့ တျခားနည္းလမ္းနဲ႔မွ ကိုက္ညီတဲ့ေက်ာင္းသူ/သားေတြအတြက္ အခက္အခဲျဖစ္ေစတယ္လို႔ သုံးသပ္ၾကပါတယ္။ နည္းပညာဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာမႈေၾကာင့္ ပုံႏွိပ္မီဒီယာေတြနဲ႔အျပင္ နည္းပညာသုံးနည္းလမ္းေတြနဲ႔လည္း လုပ္ငန္းၫႊန္ၾကားခ်က္ေတြကို ေပးလို႔ရေနပါၿပီ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေက်ာင္းသူ/သားေတြဟာ နည္းလမ္းအမ်ိဳးမ်ိဳးကို သုံးၿပီးေတာ့ သင္ယူႏိုင္စြမ္းရွိသူေတြ ျဖစ္လာဖို႔ သူတို႔နဲ႔ အဆင္အေျပဆုံး နည္းလမ္းေတြကေနတစ္ဆင့္ တျခားနည္းလမ္းေတြကို တိုးခ်ဲ႕အသုံးျပဳ သင္ယူဖို႔ ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးသင့္ပါတယ္ [2]။

ေအာက္ပါဗီဒီယိုမွာ mode of learning/representing အေၾကာင္း တစ္စိတ္တစ္ပိုင္း ရွင္းျပထားတာကို သြားေရာက္ၾကည့္ရႈႏိုင္ပါတယ္။


ကိုးကား
1. Oo, S.N. (2018). Research, Action and Reflection Project [assignment submitted to the Melbourne Graduate School of Education]
2. Kalantzis, M. Cope, B. and Cloonan, A. (2010). A multilteracies perspective on the new literacies. In Baker, E. A. (2010) The new Literacies: Multiple Perspectives on Research and Practice. 61-67. New York: Guildford.


Comments

Popular posts from this blog

စာစီစာကုံး/အက္ေဆးတစ္ပုဒ္ မေရးခင္ TaWTiSS နည္းလမ္းကို အသုံးျပဳ၍ ျပင္ဆင္မႈျပဳျခင္း အပိုင္း ၂

၂၁ရာစုပညာေရး အပိုင္း (၁)

စာစီစာကုံး၊ အက္ေဆးတစ္ပုဒ္ မေရးခင္ TaWTiSS နည္းလမ္းကို အသုံးျပဳ၍ ျပင္ဆင္မႈျပဳျခင္း အပိုင္း ၁