ဘာေတြလုပ္ၾကမလဲ

photo: internet

ဘာေတြလုပ္ၾကမလဲ

ပညာေရးေခါင္းေဆာင္မႈနဲ႔ပတ္သက္ျပီးေဆြးေႏြးၾကတဲ႔အခါမတူညီတဲ႔ရႈေထာင့္သေဘာထားအျမင္အယူအဆဒသနအမ်ိဳးမ်ိဳးအေပၚမူတည္ျပီးေခါင္းေဆာင္မႈရဲ႔အခန္းက႑လုပ္ေဆာင္ရမဲ႔တာဝန္ဝတၱရားေတြသတ္မွတ္ေလ့လာခ်က္ေတြကြဲျပားနိုင္ပါတယ္။နီရိုလစ္ဘရယ္အျမင္နဲ႔ၾကည့္ရႈတဲ႔ေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္ရဲ႔တာဝန္ေတြဟာသင္ၾကားေရးအေလးေပးတဲ႔ေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္ရဲ႕တာဝန္ေတြနဲ႔မတူညီနိုင္သလိုျပုျပင္ေျပာင္းလဲေရးဦးစားေပးလုပ္ေဆာင္မဲ႔ေခါင္းေဆာင္ရဲ႕ေခါင္ေဆာင္မႈပံုစံနဲ႔လဲကြဲျပားကြာျခားနုိင္ပါတယ္။ေခါင္းေဆာင္မႈကိုလူမႈဆက္သြယ္ေရးအေလးေပးတဲ႔လုပ္ငန္းစဥ္တစ္ရပ္အေနနဲ႔ခ်ဥ္းကပ္ၾကည့္ရႈမယ္ဆိုလ်ွင္ပညာေရးစီမံခန့္ခြဲသူေတြေခါင္းေဆာင္ေတြအေနနဲ့ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းရဲ႔ပညာေရးအရည္အေသြးျမင့္မားလာေစဖို့မျဖစ္မေနလုပ္ေဆာင္ရမဲ႔တာဝန္သံုးရပ္ရွိပါတယ္။

၁) မိမိကို္ယ္တိုင္ရဲ႕အရည္အေသြးအဆက္မျပတ္တိုးတက္ျမင့္မားလာေအာင္ေလ့လာဆည္းပူးေနရန္
၂၁ရာစုမွာကမ႓ာၾကီးကအရွိန္အဟုန္နဲ႔ေျပာင္းလဲေနပါတယ္။အင္တာနက္တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္အသံုးဝင္လာျခင္းသတင္းအခ်က္အလက္နဲ႔ဆက္သြယ္ေရးနည္းပညာျမင့္မားလာတာေတြကကမ႓ာၾကီးနဲ႔ဆက္သြယ္ဖို့အတြက္ေကာင္းမြန္တဲ႔ၾကားခံေတြျဖစ္လာသလိုကမ႓ာတစ္ဝန္းနယ္ပယ္ေပါင္းစံုမွာျပိုင္ဆိုင္မႈျပင္းထန္လာေနတဲ႔အခ်က္ကလဲပညာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြအတြက္စိန္ေခၚမႈအသစ္ေတြနဲ႔ၾကံဳေတြလာရေစပါတယ္။ဒီလိုအေျခအေနေတြကိုရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းနိုင္ဖို့ဆိုရင္ပညာေရးေခါင္းေဆာင္အေတြအနဲ႔ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးစြမ္းေဆာင္ရည္ျမင့္မားလာေစဖို႔အျမဲအားထုတ္ၾကိုးပမ္းေနရပါမယ္။မိမိကိုယ္တိုင္ရဲ႕စီမံခန္ခြဲမႈေခါင္းေဆာင္မႈပညာကိုအျမဲတေစတိုးတက္ေနေအာင္ေလ့လာဆည္းပူးေနဖို့လိုအပ္လာပါတယ္။ေပၚလစီခ်မွတ္သူေတြအေနနဲ႔လဲပညာေခါင္းေဆာင္ေတြစဥ္ဆက္မျပတ္တိုးတက္ေနဖို့အတြက္ထိေရာက္တဲ႔လုပ္ငန္းခြင္အၾကိုသင္တန္းေတြအျပင္မြမ္းမံသင္တန္းေတြအေထာက္အပံေတြဖန္တီးေပးဖို့လိုအပ္လာပါတယ္။ထိေရာက္ျပီးအရည္အခ်င္းျပည့္တဲ႔ပညာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြရွိလာမွသာေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းခ်င္းစီရဲ႕စြမ္းေဆာင္ရည္နဲ႔ေအာင္ျမင္မႈတိုးတက္လာနိုင္ျပီးနိုင္ငံရဲ႔ပညာေရးအဆင့္တန္းအရည္းအေသြးျမင့္မားလာနိုင္မွာပါ။

၂) ဝန္ထမ္းမ်ားရဲ႕အရည္းအေသြးကိုတိုးတက္ျမင့္မားလာေအာင္လုပ္ေဆာင္ေပးရန္
ပညာေရးေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္အတြက္အေရးၾကီးတဲ႔အျခားတာဝန္တစ္ရပ္ကေတာ့မိမိေက်ာင္းဌာနကဆရာဆရာမဝန္ထမ္းေတြရဲ႕အရည္အေသြးျမွင့္တင္ေပးဖို့ပါပဲ။ပညာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြအေနနဲ႔ေခါင္းေဆာင္မႈစီမံခန့္ခြဲမႈဆိုင္ရာအလုပ္ေတြလုပ္ေဆာင္ေနရခ်ိန္မွာေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေတြနဲ႔တိုက္ရိုက္ထိေတြ႔ျပီးေက်ာင္းရဲ႔ေအာင္ျမင္မႈကိုျမွင့္တင္ေပးေနတဲ႔ဆရာဆရာမေတြနဲ႔ဝန္ထမ္းေတြရဲ႕အသိပညာအရည္အခ်င္းကိုျမွင့္တင္ဖို့နည္းလမ္းအမ်ိဳးမ်ိဳးရွာေဖြေဆာင္ရြက္ေပးဖိုလိုပါတယ္။အသိပညာစီမံခန္ခြဲမႈလုပ္ငန္းစဥ္ကိုသေဘာေပါက္နားလည္ေအာင္ေလ့လာျပီးေက်ာင္းတြင္းဌာနတြင္းအသိပညာဖန္တီးျဖန့္ေဝနိုင္မဲ႔အေျခအေနဖန္တီးေပးဖို့လိုအပ္ပါတယ္။

၃) ေက်ာင္းသားဆရာမိဘအျပင္ပါဝင္ပတ္သက္သူအားလံုးနဲ႔ပူးေပါင္းဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္ရန္
ပညာေရးရည္မွန္းခ်က္မ်ားေအာင္ျမင္ေစဖို့အတြက္ပါဝင္ပတ္သက္သူအားလံုးနဲ႔ေျပလည္ေအာင္ဆက္ဆံဖုိ့နဲ႔ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ဖို့လိုပါတယ္။ဆရာဆရာမဝန္ထမ္းမ်ားအျပင္ေက်ာင္းသားမိဘေက်ာင္းအက်ိဳးေတာ္ေဆာင္အဖြဲ႔ေတြေပၚလစီခ်မွတ္သူေတြေဒသတြင္းလုပ္ငန္းရွင္ေတြအျပင္သက္ဆုိင္ရာအသင္းအဖြဲ႔ေတြအစိုးရမဟုတ္တဲ႔အဖြဲ႕အစည္းေတြအားလံုးနဲ႔ဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္ဖို့လိုပါမယ္။ ဌာနတြင္းမွာေရာျပင္ပမွာပါအားလံုးနဲ႔အဆင္ေျပေအာင္ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ဖို့မလြယ္လွေပမဲ့ပညာေရးေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ခ်မွထားတဲ႔ရည္မွန္းခ်က္အစီစဥ္ေတြေအာင္ျမင္ဖို့အတြက္ေကာင္းမြန္အဆင္ေျပတဲ႔ဆက္ဆံေရးရွိေအာင္အားထုတ္ျပီးပူေပါင္းေဆာင္ရြက္ဖို့လိုအပ္ပါတယ္။ဒီလိုေဆာင္ရြက္ျခင္းအားျဖင့္ဌာနအတြင္းပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္သူမ်ားရဲ႕ေခါင္းေဆာင္မႈကိုပါပ်ိဳးေထာင္ေပးနိုင္ျပီးအသိပညာဖန္တီးေရးနဲ႔ဖလွယ္ေရးမွာလဲပိုမိုထိေရာက္လာနုိုင္ပါတယ္။ ဒါအျပင့္ ပညာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားအေနနဲ႔ ပညာေရးတကၠသိုလ္ေကာလိပ္ေတြနဲ႔ပါဆက္သြယ္ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မယ္ဆိုလ်ွင္မိမိကိုယ္တိုင္သာမကဝန္ထမ္းေတြရဲ႕အရည္အေသြးျမွင့္တင္ေရးအတြက္ပါအေထာက္အပ့ံရနိုင္ျပီးပညာေရးရည္မွန္းခ်က္ေတြပိုိုမိုေအာင္ျမင္နိုင္ပါလိမ့္မယ္။

Comments

Popular posts from this blog

စာစီစာကုံး/အက္ေဆးတစ္ပုဒ္ မေရးခင္ TaWTiSS နည္းလမ္းကို အသုံးျပဳ၍ ျပင္ဆင္မႈျပဳျခင္း အပိုင္း ၂

၂၁ရာစုပညာေရး အပိုင္း (၁)

ျပသနာရွာေဖြေျဖရွင္းနည္းႏွင့္ အားသာခ်က္ေဖာ္ထုတ္ျမွင့္တင္ေပးနည္း